måndag, augusti 22, 2005

Hoyahyllan


Håller på att tänka ut en hylla fär Thereses Hoyor (3z blomsida, för information). Hittills ligger den på riksdaler 1234:-, men priset kommer öka en sudd till efter jag designat färdigt bevattningssystemet.

Vanligtvis så går man omkring med en vattenkanna eller liknande och vattnar varje växt individuellt. Vi har tänkt oss något annat, i stil med semi-industriella bevattningssystem för växter. Ok, det finns att köpa liknande saker, men då har man ju inte byggt dem själv! Vad jag har framför mig är med andra ord lite uträkningar för vattenflöde och mått och uppskattningar för placering av munstycken etc etc.

Använder det fasansfullt effektiva programmet sketchup för att designa mina saker. Vad som saknas är rejäla export/importmöjligheter för Alias Maya, sen är programmet perfekt och ligger på inköpslistan. ;)

Kan man dricka vin som stått i karaff i kylskåpet i några dagar? Ska låta det ljumna kanske. Kallt rödvin är inte gott mina vänner, om det inte är sangria då:

1,5 liter rödvin
1 apelsin i skivor
1 citron i skivor
8 cl brandy
socker

Blanda ihop ingredienserna, ställ det i kylskåpet över natten. Blanda sedan med kolsyrat vatten.

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet