måndag, mars 16, 2009

Pepplistan

Vi börjar med lite skamlös kommersialism och eskapism för att kicka igång veckan på ett hälsosamt sätt:

På delad första plats kommer Nintendo DSi tillsammans med KORG DS-10, en fick-synth-mjukvara till nintendos handhållna DS-konsoll kan man säga. Det är en digital syntes av den gamla analogsynthen Korg MS-10. Kul skulle jag tro, kanske inte som komplett musikplattform, men åtminstone som komplement och rolig pryl! Här skulle även GTA-spelet till DS ligga om jag orkade leta reda på en bild.

På mittenplats kommer en hel drös med tv-spel. Jag har gått från hardcore till casual när det gäller tv-spel har jag märkt. Håller på att gubb-lira igenom bredbenta amerikanska snoppfäktar-rymd-operan Halo 3 och kan faktiskt ta paus i någon vecka mellan sittningarna, till skillnad från när man var 16 och brände igenom ett spel på en kväll. Jag tillåter mig inte att slappa med en spelkontroll i handen lika ofta nu. Jag skulle vara bättre på det här om det inte vore för att det händer så mycket enormt spännande saker AFK.

På tal om det är toarummet i kattvinden flytspacklad och grann, men mer om det senare.

På en hedrande sista plats kommer Moto Boy, vars ljuva sångröst är fullkomligt överlägsen allt melodifestivalen kan erbjuda:

I Globen såg det ut som han ba: "WTF gör jag här med Charlotte Perelli?"

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Ja, verkligen.

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet