tisdag, september 23, 2008

Spöken och andar

I Dala-parodihumorkanalen Sveriges Radio P4 Dalarna diskuteras som bekant en hel rad ämnen, ofta av människor som inte har en aning om vad de talar om. Jag råkade i en spasmisk reflex skicka in ett mail till redaktionen idag, i reaktion på en hejdlöst underhållande "diskussion" som pågick angående spöken och andar och andra tokigheter. Tydligen var jag en av de få (den enda?) som skickat in ett läsbart mail i försvar av rationellt tänkande, och fick det ack så viktiga sista ordet.

Som alla vet har snittkonsumenten av P4 Dalarna ett minne som rymmer max 851 kilobyte:
spoken-centralen.mp3 [851kb]

Victory for Earth!

4 kommentarer:

issie sa...

:D :D :D du är så klok!

Anonym sa...

Sjukt bra Anders!
Dock måste jag ifrågasätta ditt val av radiokanal att spendera dagarna med... ;P

iLEZ sa...

Jocke, jag tvingas i princip att lyssna på svamlet:
http://trastfolk.blogspot.com/2008/01/radio-dalarna.html
Det är så nära tortyr man kan komma utan att bryta mot någon form av konvention tror jag.

Anonym sa...

Bra skrivet!

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet