måndag, september 15, 2008

iPod-pung

Igår tittade vi på Manufacturing Consent och stickade. Jag fick ihop en liten pung till min iPod, och 3z fortsatte på min halsduk, som ser ut att bli fin. Det är skönt att ha ett vardagsrum. Nu är matrummet urblåst och väntar på min närmast mytomspunna underlagsbehandling. Jag har, som trogna läsare av Trastfolk insett, en grej för murstockar, och vill klä av dom tapeterna som klistrats på dem, men det visar sig att det nästan är omöjligt att få bort krafset från murstocken vid öppna spisen, då tidigare ägare kletat på någon form av tvåkomponentsspackel eller vad det nu är...

Sa Chomsky:
"I'm helping people develop intellectual self-defense... I don't mean go to school, because you're not going to get it there... It means that you have to develop an independent mind, and work on it. That's extremely hard to do alone... The beauty of our system is that it isolates everybody. Each person is sitting alone in front of the tube. It's very hard to have ideas or thoughts under those circumstances."

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet