torsdag, oktober 02, 2008

River köket

Nu har rivningen av köket börjat. Innan jul ska nya köket vara inne, har jag tänkt. Innan dess behöver man:

  • Nya stammar/Omdragning av avlopp, samt framdraget vatten. Inga större problem egentligen, det låter svårare än vad det är.
  • Lite el också. Eller ganska mycket. Nu är det så att det sitter tre-fyra rum med både 42"-LCD-tv, 450W dator, kylskåp, frys, gammal spis, och en massa lampor på EN enda 16A-propp. Känns inte helt säkert. Ska dra om så att det sitter EN propp, på ETT rum. Men vi börjar med att isolera köket på en säkring skild från resten av ovan nämnda radda med rum. Jag tror jag vet vad jag pratar om. Tänker dock inte ens tanken att pyssla med något sånt här. Byta en kontakt kan jag mycket väl, anser jag, men något annat varken vill, får eller vågar jag.
  • Ett golv. Vi kikar på ett i lackad ask, om jag inte minns fel.
  • Snickeri av ett skafferi, se nedan. Detta ser jag fram emot så mycket att jag till och med drömmer om det på nätterna. Det har varit ganska mycket rivning på sistone, och det går snabbt och är enkelt, men det är roligare att konstruera än destruera.
  • Köksskåp och allt sånt, runt 25k, från IKEA.
  • En hel hög med vitvaror.
Här har vi skafferiet, ungefär som det är tänkt att spikas ihop:
Såhär har vi tänkt att hyllorna ska vara. Omlott, och kanske ska de korta hyllorna vara lite djupare än så här.
Panel på utsidan av skafferiet. Pärlspont, precis som resten av väggen till höger (den med timret, se ovan) kommer att bli.
Regelverket. 45x45-reglar, så att vi kan isolera, så att vi kan ha en ventil i väggen och få vinterkyla i skafferiet om vi vill.
Dörrarna kommer också att vara pärlspont. Kanske ska vi ha några småhyllor på utsidan, men när jag ser det i programmet är jag lite osäker.
Tillsammans med köksbänk och skåp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med en bild!
Vad fiiint det blir da. Duktig.

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet