fredag, juli 22, 2005

Illuminatusmelonen.

Till att börja med, de som inte vet vilka illuminatus sägs vara: läs här, det är intressant läsning. Även fast sällskapet kanske är utdött så faschineras jag av tanken på en världsomspännande maktkonspiration som inte bara kontrollerar oss fysiskt utan även psykiskt.

Men det här är inte historien om illuminati, det är historien om illuminatusmelonen..

Det började en varm dag för några dagar sedan, jag satt och åt en svalkande melon på balkongen då jag greps av lusten att "leka med maten" som man så felaktigt påstår att man gör när man får ett kreativt infall medans man äter. Jag grabbade tag i min melonkniv och började karva, och som så många gånger tidigare så influeras mina konstnärliga uttryck av symboler och ställningstagande. Jag börjar helt enkelt karva ut en helig pyramid ur den saftiga melonen:





















Här snidar jag på ögat i pyramiden, som sig bör enligt
Discordiansk tradition, typ.





















"För kladdig" sa de på Louvren, "För ful" sa de på
The Metropolitan Museum of Art, men jag kämpar vidare
som konstnär.





















En intressant geometrisk form lösgjorde sig från
konstverket och skapade sig en mening inom sin egen
referensram. "Pyramid av assymetriska kuber" kallar
jag den.





















Som konstnär söker jag alltid nya uttryck och arenor att
föra in mina tekniker i. Detta skal formligen skrek ut till
mig. Jag var tvungen att skrida till verket.





















Någon gång här så blev kameran bortförd från mig,
så jag fick helt enkelt fotografera det slutgiltiga verket:
"Illuminatus", IKEA-kniv på melonskal, iLEZ, 2005
Utropspris: 7000 kronor





















När man belyser skiten bakifrån ser det coolare ut.





















Hej Bullen.
Idag tog min pojkvän två kartor med LSD och karvade i
en melon med kniv, hälp mig.
Han ser så glad ut.

6 kommentarer:

Cris sa...

hahah.. så jävla tokambitiöst. Sök lite hjälp eller ta o flytta ner så jag kan utnytja denna lilla ambition lite också. =)

iLEZ sa...

cris: Ambitiös? Jag?
Du måste kommenterat i fel blog..
Jag skulle snarare vilja tillskriva det tristessinducerad kreativitet. ;)

Cris sa...

Skit samma. Det är nån form av kreativ verksamhet. Det duger. Jag kan aktivera dig annars. Gör musik vetja. Skulle kanske inte vi göra lite ambient? (det sista ordet ska uttalas med massor med Jordnötsringar i munnen)

iLEZ sa...

cris:
Ambglguglgghglent.. :D
Ambient står nästa på listan när du kommer hem tycker jag.

Anonym sa...

Hehe, stöttskönt! Men inte kan du kalla din konst skit? :)

Anonym sa...

stört* Stava kan jag visst inte heller!

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet