tisdag, juli 05, 2005

Mitt hus

Här ska jag bo har jag bestämt:



Bilden tagen av mig, hemligt ställe, huset har okänd ägare.

Huset ser inte mycket ut för världen just nu, men jag ska köpa det och rusta upp det, kosta vad det kosta vill. Huset skall vara skådeplatsen för sveriges mest dekadenta fester. Maskerader, spontana musikframträdanden, filmvisning, middagar, orgier, fotograferingar, allt möjligt mysigt. Katakomberna under huset skall vara inredda med svart kakel, dunkla ljus, hemliga rum och invecklade labyrinter. (Under farbror Linds bevakning förstås.)

Rakt när man kommer in i entrén hänger en takkrona, stor som en medelstor segelbåt. Den lyser upp ett stort rum med vita pelare och vita väggar, som till fest dekoreras med långa sjok av mörkrött tyg. I entrén finns lounge-avdelningen med lätta drinkar och ganska ljus miljö för de som vill kunna se den man hång.. eh.. pratar med. Mitten av rummet presenterar besökaren med två vindlande trappor till övervåningen.

De små rummen är inredda lite olika. Vissa är stora sovrum med sängar som rymmer minst fem-sex personer utan att bli trånga, andra är myshörnor med sköna soffor och eldplatser, vissa är mörka badrum med stora svarta badkar och doftande ljus, andra är en kombination av alla dessa. Ett rum är en föreläsningssal där man kan lyssna till föreläsningar i diverse intressanta saker, eller musik framförd av någon skicklig musiker. Alla mindre rum har en trådlös ibook med itunes och huset har en central musik/filmserver, så att varje rum kan bestämma vilken musik som spelas, och på vilken volym. I alla de större rummen finns ett hörn där man kan fylla på med allt man vill ha, allt från sallad till vin till bröd till snacks. På taket finns en rökavdelning för den som vill ligga under stjärnorna och ta sig ett bloss på piptobaken eller smaka ur vattenpipan.




Bild från videon till Enigma: Gravity of love. Klickbar.


Den primära typen av fest i mitt hus kommer att vara en blandning mellan bal och maskerad. Inte maskerad som i: Lejondräkt eller fantomen-kalsingar, utan maskerad som i Enigma: Gravity of love-videon, eller Eyes wide shut, för den som inte laddat ner Gravity of love-videon. Festerna håller på sisådär en vecka eller mindre i genomsnitt, någon gång i månaden kanske, året runt. Alla som vill får komma, och med vill menar jag då personer som har lust att köpa en balklänning eller en kostym och är villig att underkasta sig husets regler, som:
  1. "Do what thou wilt shall be the whole of the law"
  2. Max ett klädesplagg per person i katakomberna.
  3. Ingen för full, ingen för nykter, alla glada, ingen ledsen.
  4. Du borde hava begärelse till din nästa, även dennes nästa och dennes nästas nästa, eftersom de har begärelse efter dig så är det inte mer än rättvist.
  5. Vinet är fritt för damerna och herrarna, ungdomarna får dricka öl, läsk eller cider.
Givetvis krävs inbjudan, men det är bara att ringa så skickar vi en. Man kommer alltid att vara välkommen så länge man inte är orimligt dryg eller uteliggare.

Jag förväntar mig att någon snarast ringer och säger att jag blivit rik så att jag kan strosa ner på stadskontoret eller nåt och fråga efter ägaren till huset.

5 kommentarer:

Cris sa...

Vete fan om jag egentligen vill deltaga i dessa festligheter.. men jag iaktar gärna.. men jag tippar på att jag o Noiz kommer att stå o sköta spakarna i nått av de där musikrummen om du får som du vill eller har jag fått allt om bakfoten? =P

iLEZ sa...

cris. Det var lite tänkt så ja. =)

Cris sa...

Bra o veta.. Vi börjar göra lite mera musik dårå.. sånt som kan spelas för dekadenta swingers som vill kunna urinera på sin nästa eller bara låta små ganagare titta på när de har sex med sin mosters, grannes, hunds, veterinärs, farsa... Du vet, sånt där hyfsat normalt för folk utefrån skogarna i dalarna.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Qandra sa...

Skön dröm, kanske inte så där jätteorginell precis ;D ,men det finns väll inte så många som verkligen lever ut den, Hugh Hefner kanske men... Jag är med på party, ring när du vunnit på lotto;)?

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet