fredag, juli 08, 2005

Illuminatus!

Shit, jag tyckte väl att det var ganska många personer att hålla reda på i Illuminatus!
http://www.rawilsonfans.com/articles/characterguide.htm
Kanske man ska orka läsa sista kapitlet nu då.

För övrigt kan jag inte riktigt rekommendera denna bok om man inte gillar författare som byter subjekt mitt i en mening och hoppar vilt mellan karaktärer, platser och händelser. Men samtidigt är det kul läsning som håller hjärnan igång. För övrigt blir man helt paranoid av den också.

2 kommentarer:

Cris sa...

Har för mig att jag läste nått om att författarna till boken ville se vad folk gjorde när de läste den. De har medvetet skruvat till den som att en gravt störd mentalpassient släpts lös på ett tangenbord.
Har för mig att de var väldigt nöjda. =)

iLEZ sa...

Ja, jag kände mig ganska efterbliven när jag läste den, så jag kan tänka mig..

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet