onsdag, november 12, 2008

Clasfoto


Ok, inte mer off topic än vanligt, men jag har startat en fotoklubb på reklamavdelningen/huvudkontoret på Clas Ohlson. Idag kände jag mig riktigt social och handlingskraftig, så på någon kvart knåpade jag ihop en enkel liten blog och ett koncept. Åtta personer har visat intresse hittills, och många hade idéer om saker vi kunde göra med hela grejen, som bildvisning vid någon lunch etc, etc. Jag ska dock försöka hålla det så otvunget och kreativt som möjligt så att folk inte tröttnar. Clasfoto heter sidan och jag hoppas att det kommer att gå bra.

Första inlägget:

Fotointresserade på Clas Ohlson HK! Hör och lyss! Amatörer och proffs, nördar och konstnärer sökes till ett projekt av största dignitet och vikt.

Tanken är som följer: Varje [kvartal/månad/vecka] kommer ett tema vaskas fram, varpå DU, utrustad med valfri fotografisk utrustning skall försöka åstadkomma någon form av tvådimensionell avbildning av verkligheten (ett FOTO!) som kan passa in i det givna temat. Vem vet? Kanske skiter vi i temat om det visar sig för knepigt.

Reglerna hittar vi på allt eftersom. Alla bilder som publiceras av deltagare licenseras i creative commons som "by-nc". Avsikten med initiativet är att vi skall utvecklas kreativt och kanske till och med bli bättre människor på kuppen. Ingen ära, ingen prestige, inget engagemang mer än att ta den där dyra kameran du köpte och verkligen gå ut och ta en bild och visa den för folk.

Låter det intressant?
Jag vill sondera terrängen lite, så pip gärna iväg ett mail och säg ”Ja!” till Anders på katalog!

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet