tisdag, november 04, 2008

780 kilo kök

IKEA levererade igår 780 kilo kök till Utendal, men de glömde leverera en bit av bänkskivans emballage och följaktligen en liten bit av bänkskivan. Den åker tillbaka. Det kan tyckas ett I-landsproblem när de ändå lyckats skeppa 99.9% av bänkskivan, men skadan är på ett riktigt dumt ställe i en skarv, plus att vi redan haft en massa strul med att IKEAs personal skrev in fel mått i beställningen och vägrade ändra när vi ringde! Pthrbblt!

Nu till övriga nyheter:

  • Det spikas VP-rör och flexslang för fulla muggar.
  • Golvet är slipat första vändan, men just nu ligger det papp på det eftersom jag drar omkring en massa skit när elen fixas och taket och väggarna målas.
  • Agnes är på samma gång den sötaste och drygaste lilla katta som finns.
  • Ett tillfälligt avlopp har dragits från köket genom väggen in till tvättstugan och dess golvbrunn, men det blev så bra att vi funderar på att behålla principen och bara bygga om lite och gjuta in skiten sen när badrummet byggs om.
  • Kalla mig cynisk men Obama tar hem det här, men blir skjuten av någon inavlad hillbilly. Det sätter jag pengar på.
  • Det har beställts en hel hög med vitvaror från Fröbergs. De klarade av att sänka priset till det vi skulle betalat om vi köpt varorna var för sig på internet, plus att de bjuder på hemkörningen. Vill kunna åka tillbaka till en butik med mitt kylskåp om det går sönder.
  • Och bakugnen i bagarstugan har rensats ur också! Nu väntar vi på barmark (bartak?) så att jag kan våga mig upp på tegelpannorna och titta på skorstenen. Några generationer kajor har som jag tidigare nämnt slagit ner sina bopålar mitt i ugnen, men nu är de sedimenterade resterna av boet borta, och en kvast har inhandlats för att kvasta ur det sista av fågelkadavren på ugnsplattan. Sen ska den tvättas och brännas ur i några omgångar innan vi känner att man kan laga mat där igen utan att avlida. Det är en ganska fin ugn och inredningsplanerna på bagarstugan antar allt mer seriösa proportioner.

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet