torsdag, januari 10, 2008

Kneg och sorg

Jag har mitt jobb, min flickvän och mina framtidsplaner. Det räcker jäkligt långt för mig. Jag har upptäckt att jag är totalt beroende av att ha ett jobb för att må bra. Det är en väldigt stor del av min tillvaro och om jag är t.ex arbetslös eller ströjobbar så mår jag långt sämre än om jag skulle ha ett stadigt arbete. Låter självklart kanske, men jag insåg inte förrän nu hur pass stor skillnad det är mellan sysslolösa iLEZ och flextid 07:30-16:30-iLEZ med x tusen/månad och ursäkt/budget att handla mat och kläder för. Den enda nackdelen nu är att man har fritid enbart på helgerna och nästan ingen tid för vänner och roliga saker i veckorna, men jag antar att det är så för alla andra också, och det kommer bli "värre" när man flyttar till huset. Det är lätt värt för att etablera en intellektuell och smakfull civilisationens utpost på [adress].

Nu en recension:
Toyota Carina '98
Trots att finnen som sålde oss bilen lurade mig på en farthållare så är jag i stort sett nöjd med köpet. Jag fick en oannonserad motorvärmare istället.

Några plus:

  • Stolvärmen verkar komma från en grilltillverkare.
  • AC
  • Otörstig
  • Rätt fin inuti
  • Billig som fan
  • Ett gratis kassettband med finsk musik på köpet!
Några minus:
  • Namnet. Man raggar inte upp något alls i en Toyota Carina.
  • Utseendet. Man raggar inte upp något alls i en Toyota Carina, speciellt inte en mörkgrön.
  • Ett skumt gnissel i kopplingen när man har ettans växel i och kör iväg. Ska åtgärdas dock.
  • Det finska kassettbandet.
  • Det finska rakvattnet som ännu inte är helt urvädrat.
Plusen överväger minusmarkeringarna i alla fall, och jag är nöjd. Har handlat lite nere i butiken (15% rabatt kan tyckas lite snålt, men man handlar likt fan) för att komplettera bilen med bl.a en motorvärmarkabel, bogserlina och diverse annat krafs. Nu saknas höger framlampa som skall åtgärdas snarast.

Nu till tråkiga nyheter:

iLEZ iPod nano,
Första generationen,
Svart,
2Gb,
Serienummer 6U601NQXTJT,
Specialgravyr: "iLEZ nano/3z är bäst!":

Född: Jan 06
Stendöd: Jan 08

Skulle göra vad som helst för att få en logg på ungefär hur många dagars musik den spelat upp. Det är nog rekord. Den måste vara den mest använda lilla iPod någonsin, både med tanke på hur mycket jag saknar den och med tanke på den lille gynnarens mängd repor och hack. Känner mig lite som den dagen min bärbara CD-spelare blev stulen, way back in Soltorg, och man vart tvungen att vandra som en zombie i de hörandes värld.
Bärbar musik är en av topp tio saker som hänt mig.

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet