lördag, december 27, 2008

En krona... två kronor...

Sådär! Nu är man igång och fulkodar lite för husbehov igen mellan husprojekten (gips i köket idag!).

Den här gången kom en idé till mig på vägen till jobbet: "Jag vill kunna se hur många tusenlappar, hundralappar, tior och enkronor jag tjänar under dagen! Varför finns det inte någon enkel rolig sida som kan visa det, som man kan ha öppen under dagen och titta på om man känner att dagen går lite segt?"

Enkelt! Ovan syns det första väldigt stapplande kodprojektet i sin helhet. Hela två timmar tog det! Allt ligger lokalt på min macbook än så länge, men om någon dag kanske jag har en fungerande variant med input-rutor och lite andra alternativ. Nu har jag inte kodat PHP på något år, så PHP-jockeys som läser det här ligger troligtvis redan och vrider sig av skratt på golvet, men det bjuder jag på.

Tiden skrivs än så länge in manuellt, som unix time, vilket inte är helt smidigt. Programmet stödjer vidare inte 50-lappar eller femhundringar, eller femmor, eller tjugor, så det finns mycket att göra, men det finns tråkigare saker att göra på sitt jullov!

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet