torsdag, december 18, 2008

Bättre tortyrmusik

I gårdagens inlägg filosoferade jag lite om lämpligheten i att använda ett band som är så pass kritiskt mot USA som Nine Inch Nails när man ska tortera fångar.

Idag fick jag en idé.

Jag startar härmed en liten följetong som heter "bättre tortyrmusik"- eller nåt sånt. Om man nu skall tortera människor med musik så finns det gott om band som är mer lämpliga än NIN. I min oändliga playlist finns en veritabel guldgruva med passande tortyrmaterial, som jag paradoxalt nog lyssnar på varje dag.
Först ut är Einstürzende Neubauten med den fruktansvärt bra låten Z.N.S, här i en lite utdragen och stundvis kitschig video-variant tillsammans med ett japanskt dans/konstkollektiv. Var på konsert med detta band för några månader sedan, och även om Neubauten nuförtiden spelar lite lugnare musik drar de sig inte för att spela den här låten på konserter iband :


Skåda! En ny Strage-lista föds! Ni var med från början!

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet