fredag, augusti 15, 2008

En såndär voyeuristisk lista

Kände bara för att kopiera och fylla i någon random människas fjortislista! ;)

1. Hur gammal är du om fem år?
31

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Jag vaknade bredvid 3z, och vi hade sovit bredvid varandra (idag) i ca sex timmar.

3. Hur lång är du?
176?

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Full Metal Jacket, igen, mest för att jag inte orkade stänga av.

5. Vem ringde du senast?
Pappa!

6. Vem ringde dig senast?
Mamma!

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Är du kär nu?" Från 3z. När jag berättade att min nya chef kör mac.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
sms är mindre påträngande om man jobbar eller är upptagen på annat sätt.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
För några dagar sedan då hon kom förbi och inspekterade renoveringen.

11. Vilken ögonfärg har du?
Brun.

12. När vaknade du i dag?
05:20, sen snoozade jag, i vanlig ordning.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag firar julen i Polen - Onkel Kånkel, eller Achtung Christmas - Tyskarna från Lund.

14. Vilken är din favoritplats?
Min nya säng. Eller ute på gräsmattan.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Kontoret på Helpdesk var rätt ångestladdat där i slutet, för typ hundra år sedan.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Här. På katalogen.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Aliens. Inte de med stora ögon och tefat, utan HR. Gigers Aliens.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När jag bröt upp taket i köket och hittade fräsch pärlpanel under de skitfula takskivorna.

19. Hur stor är din säng?
Jättestor. 180.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
En trasig bärbar. En stationär. En xbox360. En Wii. En telefon. En hammare.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Kalsingar, äran och hjältarnas klädesplagg.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre gamla fula som består mer av sängkvalster än dun säkert.

23. Hur många landskap har du bott i?
Två. Dalarna och Småland.

24. Vilka städer har du bott i?
Gagnef, Borlänge, Älmhult.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor. Ett par rejäla kängor, eller barfota. Har upptäckt träskon.

26. Är du social?
Ja. Men jag har inte tillräckligt med tid att vara det.

27. Vilken är din favoritglass?
Chokladvienetta!

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Heroin.

29. Tycker du om kinamat?
Coco Thai ska det va!

30. Tycker du om kaffe?
Bara på jobbet.

31. Vad dricker du till frukost?
Vatten eller mjölk, eller nyponsoppa.

32. Sover du på någon särskild sida?
www.dn.se

33. Kan du spela poker?
Under hot om våld.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ska bara!

35. Är du en beroendemänniska?
Ja. Allt jag tycker är roligt är jag helt beroende av.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja.
Carl von Linné
Göran Persson
David Lynch
Buzz Aldrin
etc.

37. Vill du ha barn?
Fredrik och Malin!

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Dalmål. Ein bisschen tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nepp, men jag borde kanske ha.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Huset, prylar.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej. En förlovningsring i polskt titan.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Invader Zim, The IT crowd, Most extreme elimination channel, Iron Chef, South park, etc.

44. Kan du rulla med tungan?
Din mammas tunga ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Josef, eller Mangebög, eller Christian, eller Fredd, eller så jag själv.

46. Sover du med gosedjur?
Linus, Ida, Agnes, 3z.

47. Vad har du för ringsignal?
Klassisk bakelittelefonsignal. Senaste löjliga pinsamma låten när 3z ringer.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Säkert!

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En dalahäst faktiskt! Jag sitter på kontoret...

50. Flirtar du mycket?
Jag har glömt hur man gör!

51. Kan du byta olja på bilen?
Ja.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej! Kör i normal hastighet.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Cryptonomicon, för kanske sjätte gången. Kan tamejfan mycket väl vara den mest underhållande boken som någonsin skrivits. Läs wikipedia-entryt och försök sedan säga att du inte vill läsa den!

54. Läser du någon dagstidning?
DN.se

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men på Larson! och Gör det själv. Och så får man någon tidning för att man har ett hus också.

56. Dansar du i bilen?
Nej, men jag sjunger högt ibland.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Tvingas lyssna på radio dalarna på jobbet.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En mailaddress och en kryssruta bredvid den.

59. När var du i kyrkan senast?
Ett dop. Undviker gärna.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Morbror ragnar i biologi.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Arvikafestivalen.

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet