måndag, juni 18, 2007

Häxprocess

Ladda hem här.

Jag tror den handlar om att ligga vaken och grubbla över något, därav häxprocess, en "inte-kunna-sätta-fingret-på-det"-känsla mitt i natten. Nervändarna i hjärnan galopperar runt på sina hästar och leker inkvisitörer med sina tumskruvar och sträckbänkar bland dina minnen och rör om så att du inte kan sova, och i bakgrunden säger du till dig själv att "detta är i sin kärna en häxprocess, med häxprocessens alla kännetecken", precis som Jan Guillou gör. Inte för att jag har någon annan åsikt om just Catrin Da Costa-fallet än att det är mycket egendomligt och läskigt.

Att låten är ett demo innebär att den inte alls är klar och hela skiten kommer troligtvis ändras, framförallt arrangeras om, eftersom detta bara är inspelat "live" i Live och därefter helt utan redigering lagts ut på internet. Jag är mest upphetsad över att äntligen fått ihop något åtminstone för mig njutbart med samplade loopar från eget material. Den här låten självbefruktar och använder sig själv som ambientloopar, en liten parallell till de där paranoida nervändarna och deras inkvisition. Det är i grund och botten en glad låt faktiskt.

Tack till Betty Goes A-GoGo vars voice-track jag slaktat och återanvänt och från vilka jag lånat en gitarrsampling, även den förstörd bortom all igenkänning. Se om du kan hitta båda! Se med spänning fram emot iLEZ inofficiella remix av Sweeping snow med ovan nämnda pop-pojkar!

1 kommentar:

issie sa...

jag lyssnar pa den nu, och jag ar precis som jag kanner att jag uppfattar laten.
nervandar som gallopperar kanske ar manadens akomma.
kram!

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet