fredag, maj 19, 2006

Unga Jobb, och tipstiggning


Unga jobb. Vinjett till artikelserie i DD. Lite OsX-inspirerad spegling. Silhuetter är deriverade från foton på flickr.com Det är inte rätt att hitta ett helkroppsporträtt rakt upp och ner ens på flickr har jag märkt. De verkar nöjda med denna hursomhelst. Den förra "Å jö i Borlänge" har jag ändrat texten på eftersom de envisas med att lägga vinjetter på en spalt, vilket gör nästan all pyntad text helt oläslig.

Om någon har ett bra tips på hur man på smidigast möjliga sätt får in snygga stapel/tårtdiagram utan att ha Excel installerat så är jag tacksam. Jag har kommunvalstatistik för mandat i alla kommuner i Dalarna 2005, och de ska publiceras på valsidor som någon slags genomgång hur de röstade förra valet. Problemet är att excel inte ligger på alla datorer, och illustrator bara ligger på en dator. Om jag ändå hade iWork på datorn så kunde jag göra smidiga 3d-diagram som duger att publicera.

3 kommentarer:

Cris sa...

Mycket snyggare än den där "...Å jö..." grejen som du gjorde tidigare. Bra grejer.
Sen ser jag här att du skvalrar på dina chefer.. bra bra. Ska genast tipsa EX o AB om denna toktillförlitliga källa av korrumpion inom näringslivet i Falun/Borlänge.

iLEZ sa...

cris, det är skönt att få LITE fria händer när det gäller titeln på vinjetten. =)

Anonym sa...

Hello. I love your blog, it is very nice. You can see pictures of me on http://nudecharm.net - See you soon baby ;)

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet