söndag, mars 02, 2008

iLEZ has bought the farm

Om någon undrar varför jag inte uppdaterat den här grejen på ett tag är det för att jag gått och blivit hemmansägare.

Just precis, jag har köpt hus. Eller en gård är det väl för att vara mer specifik.
Jag röjer varken siffror, address eller tidpunkter, för vi väntar på att alla papper skall bli klara, men sen blir det renoverings/bygg-blog för åtminstone halva slanten. Vi skall registrera [gårdsnamn].se, och där kommer större delen av rapporteringen från renoveringen ske.

För nästan precis två år sedan skrev jag såhär på Trastfolk:

"Det finns inget jag hellre vill än att flytta in i ett hus, att (praktiskt sett) äga sitt boende själv och kunna stå på trappen i morgonrocken, slå ut armarna och säga med bestämd röst: "It's GOOD to own land!"."
Om ett kort tag har jag kommit till den tidpunkten då jag äger en röd sidenrökrock och en pipa och kan ställa mig på altanen och sträcka ut armarna över ägorna och säga just så.

It's good to own land.

Inga kommentarer:

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet