tisdag, november 20, 2007

Konversation - Anställning

Konversation idag mellan mig och flickan i Dalatrafiks kundservicetelefon:
Jag: Hej, hur många zoner är det mellan Borlänge och Insjön?
Hon: Hmmm, vänta få se...
Jag: Säg två.
Hon: Haha! Hmm.. Det är tre.
Jag: Ok, jag måste alltså betala 1000 kronor i månaden för att ta mig till jobbet?
Hon: Jajjamän.
Jag: Ok, då köper jag en bil. Tack!
Hon: Ok! Hejdå!

Jag ska inte köpa en bil till, åtminstone inte av den anledningen, men man blir lite sugen när de pungslår folk så. Nämnde jag att jag börjar jobba på Clas Ohlsonkatalogen på måndag?
Nämnde jag att "Han som tuggar med öppen mun dör" med Slagsmålsklubben troligtvis är den bästa låt dom gjort, två minuter in i låten?

4 kommentarer:

Anonym sa...

1000 spänn va billigt!!
Med 50% marginalskatt blir det dessutom bara 500! Månne om det är två zoner mellan Gagnef å Blg?
Hur gör man när man åker buss??

/Den inbitne bilisten

Anonym sa...

Måste ju gratulera till jobbet, hoppas du kommer trivas!! :)

Anonym sa...

Grattis till jobbet! =) Hoppas det blir finfint!

Anonym sa...

1000:- i månaden? Vad är meningen med lokaltrafik? Skall inte det vara ett billigare och mer lockande alternativ till bilkörning?
Herre jösses.

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet