onsdag, januari 11, 2006

Grafik till Dalademokraten

En grafik till en artikel om pendlingen i Dalarna, i Ludvika/Smedjebacken specifikt. Pilarna visar antalet dagliga pendlingar till olika kommuner. Den slutgiltiga bilden har ÄNNU fler pilar, men det är så den var beställd, så jag kan inte bestämma allt. Redigeringen slaktade bilden när de lade in den både på förstasidan och i artikeln, enligt min mening. En sån här grafik ska bara inte ha en svart ram runt sig, den ska man flöda texten in i och ha svävande över två och en halv spalt, det borde alla se.
På förstasidan så autofrilade någon bilden på ett ganska slarvigt sätt så att det blev en massa vita kanter och grejer. Men allt det där gör inte så mycket, jag är bara glad över att ha fått med något i tidningen jag är nöjd med.


Denna grafik gjorde jag idag. Fotograferna verkar mäkta imponerade med mina ödmjuka småtips jag skjutit till, så nästa vecka ska jag hålla i en betald snabbföreläsning om banor och lagerhantering verkar det som. Just denna grafik är till en vinjett till en kommande artikelserie om kända borlängebors udda fritidsintressen. Är mest nöjd med stolen faktiskt.

 
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet